Je gebruikt de hele dag je wilskracht, doorzettingsvermogen om goede afwegingen te maken hoe je iemand te woord staat of je hem belt of mailt, je rent je misschien de hele dag rot en aan het einde van de dag ben je uitgeput. En door al deze verplichtingen (keuzes) gebeurt er wat in je lijf en voor je het weet heb je geen puf meer voor; gezond koken, sporten, niet snoepen etc. etc. en liggen we ongemerkt gestrest en moe op de bank.  Het heeft niks met luiheid te maken waar weleens aan gedacht wordt. Eigenlijk is je wilskracht uitgeput en gaat je lijf op de rem staan. Dan maak je weer een afweging ga je dan nog wel op wilskracht sporten of uitgebreid koken of toch niet en vaak is de keuze al gemaakt als je er überhaupt over nadenkt. En als je wilskracht uitgeput is krijg meer en meer zin om ‘op vakantie gaan’, ‘niksdoen’ of ‘bankhangen’ omdat we denken dat we dan weer opladen. Oftewel het niet effectief omgaan met stress. Meer bewegen is de oplossing maar dat is dan niet meteen het is eerste waar we aan denken. Terwijl bewegen bewezen effectief is en van grote invloed op ons stresssysteem en dus ons lijf, onze energie maar ook je van grote invloed hoe ontspannen je je voelt.

Het tegenovergestelde van nietsdoen. ‘Bewegen’ is een wondermiddel voor je brein als je het dr. Scherder vraagt. Zó’n wonderlijk middel zelfs, dat hij ook hier ooit een compleet boek over schreef.

 

Alvast een kleine tip om dat bewegen makkelijker te maken! Ken je de drie nog: Rust, Regelmaat en Reinheid ja die uit de vorige eeuw. Door meer regelmaat aan te brengen hoef je niet iedere keer na te denken over je gezonde gewoontes voor je lijf. Erg saai hoor ik je denken, dat klopt maar door structureel meer uit te geven aan energie dan wat er binnen komt en daardoor als gevolg maanden op bed liggen…is natuurlijk ook niet alles. Wanneer je meer gezonde gewoontes in je regelmaat brengt zoals bewegen, voldoende slaap, gezonde voeding wordt dit een way of life en denk je er niet als een keuze keer op keer over na, want het zit in je systeem. Je zorgt structureel voor meer energie en dan grijp je niet naar koffie, zoete dingen om de dag door te komen of andere pepmiddelen.

Hoe werkt dat proces bij jou, heb je nog voldoende wilskracht om hier een keer met mij over te wandelen? Ik zal jou tijdens de wandeling uitdagen om dit structureel anders te bekijken maar we gaan ook samen kijken waar bij jou de winst zit. Is het juist meer op de Rem staan of spelen er andere zaken waardoor jij je niet volledig fit en energiek voelt. Dat gaat veel verder dan je hardloopschoenen aantrekken weet ik uit ervaring. Mijn naam is Kim Meijer en ik ben de wandelcoach voor moeders met ambitie en begeleid fantastische vrouwen om in 100 dagen met meer energie relaxt in hun lijf te zitten. Spacemaker jouw eigen weg naar meer innerlijke ruimte en succes.

Heel fijn weekend!

Hartelijke groet,

Kim

 

Recent Posts